Zarządzanie strategiczne to jedna z najciekawszych subdyscyplin nauk o zarządzaniu. Łączy w sobie wiedzę i doświadczenia wielu dziedzin nauki. Odnajdziemy tam ekonomię, prawo, socjologię, psychologię, psychologię społeczną, nauki przyrodnicze i nauki ścisłe. Jest to swoiste połączenie wspomnianej wiedzy i doświadczenia empirycznego, racjonalności i intuicji, pozytywistycznej pracy u podstaw, ale i kreatywnej szalonej innowacyjności. Wreszcie jest to wiedza wykorzystywana przez wielkich menedżerów, administratorów, przedsiębiorców, ale i małych właścicieli firm usługowych czy blogów internetowych. Wreszcie jest to obszar wiedzy, który ciągle się rozwija, czerpiąc z dedukcji, ale i praktyki zarządzania.

Zarządzanie strategiczne to już nie tylko długoterminowy plan, to nawet nie tylko obmyślony skuteczny sposób pokonania konkurenta. Strategia to coraz częściej poszukiwanie ponadsektorowej i ponadczasowej kompetencji zdolnej permanentnie przekształcać zasoby organizacji, ale też coraz częściej - to zestaw rutyn i mechanizmów pozwalających organizacji utrzymywać się na ścieżce do celu. Strategia to wreszcie ludzie i ich szczególne kompetencje przywódcze.

W takiej postaci, w takim rozumieniu zarządzanie strategiczne może być pasją. 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. akceptuj ✓